La ciutat de Vasats que hestèja lo 24 de junh sent Jan Baptista, son sent patron, sus la plaça de la Catedrala deu medís nom. La hèsta que comença per un espectacle commemorant l’ancian dever de la vila cap au sénher o au rei, tutor de la ciutat, que vedèva lo don d’un taur. Au còr d’aquera evocacion, la ceremonia d’aumenatge deu taur es acompanhada de musicas amei de passa-carrèiras.
A Lescar, purmèr capdulh de Bearn e sedença de l’ancian avescat, lo Huec de Sent Jan qu’ei organizat, tots ans, lo 23 de junh au ser. De 1999 enlà, l’associacion l’Esquireta que s’i voló tornar dab ua practica atestada de longa man hens la ciutat, e pro plan descriuta peu folclorista e felibre Norbert Rosapelly.
Si le feu de la Saint-Jean semble être une pratique intemporelle et universelle (du moins en Europe), une partie des Pyrénées centrales se caractérise par un feu de la Saint-Jean particulier : contrairement à de nombreux autres lieux qui dressent un bûcher ou placent un mât central, ici un arbre (généralement un hêtre ou un sapin d’une dizaine de mètres) est coupé et son fût est fendu en longueur, avant d’y enfoncer plusieurs centaines de coins en bois qui vont permettre d'accélérer son séchage pendant quelques mois avant la Saint-Jean. Ce tronc, que l’on appelle “le brandon” ou “eth har/eth halhar” dans la dénomination gasconne, peut être écorcé ou habillé de paille, parfois couronné d’un bouquet de fleurs au sommet.