Au nombre des fêtes à animaux totémiques du sud de France, les fêtes de la Tarasque durent quatre jours et se déroulent chaque année le dernier week-end de juin.
La fête de la Saint-Bourrou correspond à la fête patronale de Marcillac-Vallon et se déroule lors des trois jours du week-end de Pentecôte.
Dans le village de Bessan (Hérault) se déroule tous les ans un rituel autour de l’Âne. À l’approche de la Saint-Laurent, le 10 août, la population se rassemble en nombre pour quelques jours de fête
Capdulh deu Haut Aussau, Laruntz qu’ei famós desempuish qui apareishó lo torisme termau au sègle XIXau e qui arribèn un sarròt d’artistas e escrivans. La soa hèsta annau Noste Dama lo 15 d’agost qu’ei particularament remarcabla
Lo darrèr dimèrcs de julhet que hè senhau d’obertura de las hèstas de Baiona. Desempuish 1932, las hèstas d’estiu qui remplacèn la Sent Leon deu mes de març, debanan per la ciutat canterias, seguicis de carris, musicaires, dançaires…
Las Hèstas de Dacs que son de las mei granas de Gasconha, l’un deus moments màgers deu cicle hestiu – vertadèr rite de passatge – de las generacions joenas dab las hèstas de Baiona e las deu Mont.
Las Hèstas de la Magdalena deu Mont que son de las mei granas de Gasconha, l’un deus moments màgers deu cicle hestiu – vertadèr rite de passatge – de las generacions joenas dab las hèstas de Baiona et de Dacs.
Le Carnaval de Périgueux a lieu chaque année avec déambulation des chars, groupes de musiciens, circulation du char de Petaçon ponctuée d’étapes musicales et de discours officiels, jusqu’au jugement et à la crémation de Petaçon.
Le Carnaval de Monsempron-Libros consiste en un passe-rue animé par des groupes de musique (batucadas, sambas, fanfares) suit un trajet récurrent qui va de Monsempron à Libos, et qui s’arrête devant la salle des fêtes. Carnaval est promené sur un char, puis jugé et brûlé.
Faranlà qu’ei uei lo dia a Laruntz, en vath d’Aussau, la serada qui amassa los dançaires deus vilatges deu Haut Aussau, on s’i dança mei que mei los branlos en cadena, cantats au son de la votz, un còp cremat mossur carnaval.
Aquesta fèsta se debana cada cinc ans a Sampeyre al còr de las Valadas occitanas d'Itàlia. Lo nom de « Baio » vendriá de l'occitan « abadiá » e remandariá als « abats de joinesa », joves qu'avián per foncion d'organizar las fèstas de la comunautat.
La mascarada daus Soflaculs de Nontronh qu’a generalament luòc en abriau, combina mantun element carnavalesc : de las viòrlas e una taulada carnavalesca segut d’un bal lo dissabde.
Lo Carnaval de Geronce qu’ei lo Carnaval mei vielh de Bearn, solide. Desempuish sègles, Geronce e tots los vilatge deu « Josbaig » (la vath deu Joos) qu’an sabut perpetuar la practica de las mascatèras (mascaradas) qui hè lo lor renom pertot capvath l’arribèra deu Gave, de Navarrencs dinc a Auloron.
Lo Carnaval Biarnés qu’estó creat a Pau en 1985 en s’emparar sus las tradicions carnavalescas pirenencas, au seguit d’un carnaval organizat a l’entor d’un seguici de bròs estarit per las annadas 1950.
La hèsta deus bueus gras de Vasatz se ten cada Dijaus gras a Vasats, periòde de carnavau, perpetuans una antica ceremonia de presentacion deus bueus adobats especiaument endeu passa-carrèira capvath la vila, e per un concors de raça bovina vasadesa.
Si le feu de la Saint-Jean semble être une pratique intemporelle et universelle (du moins en Europe), une partie des Pyrénées centrales se caractérise par un feu de la Saint-Jean particulier : contrairement à de nombreux autres lieux qui dressent un bûcher ou placent un mât central, ici un arbre (généralement un hêtre ou un sapin d’une dizaine de mètres) est coupé et son fût est fendu en longueur, avant d’y enfoncer plusieurs centaines de coins en bois qui vont permettre d'accélérer son séchage pendant quelques mois avant la Saint-Jean. Ce tronc, que l’on appelle “le brandon” ou “eth har/eth halhar” dans la dénomination gasconne, peut être écorcé ou habillé de paille, parfois couronné d’un bouquet de fleurs au sommet.
A Lescar, purmèr capdulh de Bearn e sedença de l’ancian avescat, lo Huec de Sent Jan qu’ei organizat, tots ans, lo 23 de junh au ser. De 1999 enlà, l’associacion l’Esquireta que s’i voló tornar dab ua practica atestada de longa man hens la ciutat, e pro plan descriuta peu folclorista e felibre Norbert Rosapelly.
La ciutat de Vasats que hestèja lo 24 de junh sent Jan Baptista, son sent patron, sus la plaça de la Catedrala deu medís nom. La hèsta que comença per un espectacle commemorant l’ancian dever de la vila cap au sénher o au rei, tutor de la ciutat, que vedèva lo don d’un taur. Au còr d’aquera evocacion, la ceremonia d’aumenatge deu taur es acompanhada de musicas amei de passa-carrèiras.
A Cap Berton la Halha de Nadau aperada « la Torrèla » qu’es ahugada, après la missa de miejanuèit, per la Plaça de la maison comuna o Plaça Sent Nicolau, patron de Cap Berton.
A l’Edat Mejana, los Mistèris qu’èran pèças de teatre de tèma religiós, jogadas en las glèisas e suus patis e que hicavan en scèna autanplan las poténcias divinas (Diu, anjos, cohets ...) com las scènas mei triviaus de la vita vitanta.